<< Animace letu | 3DS MAX - Cvičení | Model a animace globu >>
Zadání
- vytvořte model krabičky na čaj podle předlohy s reálně nataženým oboustranným materiálem - bitmapou pomocí modifikátoru Unwrap UVW
- rozměry krabičky - 13,5 x 6,3 x 5 cm (délka x hloubka x výška)
- rozměry 2. verze - 11,7 x 6 x 6,5 cm (délka x hloubka x výška)
- použijte bitmapu ze vzorového skenu nebo naskenujte vlastní krabičku
Doporučený postup
Modelování krabičky
- modelovat box - convert to editable poly - smazat horní polygon
- kopírovat zadní hranu a posunem vytvořit šikmé víko a záložku
- editací rohových vertexů záložky (chamfer) postupně zaoblit rohy záložky
Příprava vlastní bitmapy potisku
- změřte si vlastní krabičku, rozložte ji a naskenujte všechny strany
- vytvořte dostatečně kvalitní bitmapu rozvinutého potisku (min. 1600 px)
Příprava materiálu
- aktivovat běžný render Scanline (F10 - Attach Render)
- vytvořit vlastní oboustranný materiál Double Sided složený ze dvou standardních materiálů
- pro vnější materiál Facing vložit difúzní bitmapu s potiskem krabičky
- pro vnitřní materiál Back nastavit světlou difúzní barvu nebo texturu papíru
- aplikovat materiál na krabičku
Mapování materiálu na povrchu krabičky
- použít pro mapování modifikátor Unwrap UVW
- pomocí editoru Unwrap UVW provést mapování stěn
- nezapomeňte zapnout zobrazení bitmapy materiálu v Material editoru i ve Viewportu Perspektive!