<< Animace letu | 3DS MAX - Cvičení | Model a animace globu >>

Zadání

  • vytvořte model krabičky na čaj podle předlohy s reálně nataženým oboustranným materiálem - bitmapou pomocí modifikátoru Unwrap UVW
    • rozměry krabičky - 13,5 x 6,3 x 5 cm (délka x hloubka x výška)
    • rozměry 2. verze - 11,7 x 6 x 6,5 cm (délka x hloubka x výška)
    • použijte bitmapu ze vzorového skenu nebo naskenujte vlastní krabičku

Doporučený postup

Modelování krabičky

  • modelovat box - convert to editable poly - smazat horní polygon
  • kopírovat zadní hranu a posunem vytvořit šikmé víko a záložku
  • editací rohových vertexů záložky (chamfer) postupně zaoblit rohy záložky

Příprava vlastní bitmapy potisku

  • změřte si vlastní krabičku, rozložte ji a naskenujte všechny strany
  • vytvořte dostatečně kvalitní bitmapu rozvinutého potisku (min. 1600 px)

Příprava materiálu

  • aktivovat běžný render Scanline (F10 - Attach Render)
  • vytvořit vlastní oboustranný materiál Double Sided složený ze dvou standardních materiálů
  • pro vnější materiál Facing vložit difúzní bitmapu s potiskem krabičky
  • pro vnitřní materiál Back nastavit světlou difúzní barvu nebo texturu papíru
  • aplikovat materiál na krabičku

Mapování materiálu na povrchu krabičky

  • použít pro mapování modifikátor Unwrap UVW
  • pomocí editoru Unwrap UVW provést mapování stěn
  • nezapomeňte zapnout zobrazení bitmapy materiálu v Material editoru i ve Viewportu Perspektive!

Ukázky

Zvětšit Zvětšit Zvětšit

Potisk krabičky

ZvětšitZvětšit
RSS