<< 17.Javascript | Témata WEB | 19.PHP >>

18. Programování v javascriptu

  • Řídící příkazy - podmínky, přepínače,cykly - syntaxe, VD, použití
  • Události - typy, využití, příklad
  • Knihovny - typy, funkce, připojení, příklad využití

Řídící příkazy

  • Podmínky
    • if (podmínka) {příkazy pokud platí;} else {příkazy pokud neplatí}
  • Přepínače
    • switch (proměnná) {case "hodnota1" : proces1; break; case "hodnota2" : proces2; break; default : proces3;}
 
jmeno = "Petr";
switch (jmeno){
  case "Honza" : document.write("Honza"); break;
  case "Jiří" : document.write("Jiří"); break;
  default : document.write("Petr");
  }
  • Cykly
    • WHILE - se vstupní podmínkou - while(podmínka opakování) {příkazy;}
 
while(c<101) {document.write(c+" "); c++}

  • DO-WHILE - cyklus s výstupní podmínkou - do {příkazy cyklu;} while(podmínka);
 
do {document.write(c+" "); c++;} while(c<101);

  • FOR s řídící proměnnou - for(inicializace proměnné; podmínka; operace) {příkazy;}
 
for(c= 1;c<101; c++) {document.write(c+" ")} 

Události

  • Typy
    • události myši - onClick, onDblClick,onMouseOver, onMouseDrag ...
    • události klávesnice - onKeyPress, onKeyUp, onKeyDown ...
    • události formuláře - onSubmit, onReset, onChange ...
    • události stránky - onLoad, onUnLoad, onMove, onResize ...
  • Zápis
    • atribut HTML tagu - <tag událost="funkce">
    • ubálost objektu ve skriptu - objekt.udalost=funkce
  • Využití
  • Příklad

Knihovny

  • připravené třídy a metody objektů pro zrychlení a zefektivnění vývoje programů
  • připravené skripty se připojí k webu pomocí interního nebo externího odkazu
  • Typy knihoven - MooTools, jQuery, DoJo ...
  • Využití knihoven
    • tvorba tlačítek a navigačních menu
    • náhledy obrázků a slideshow
    • využití animačních efektů
    • zpracování událostí při ovládání myši nebo z klávesnice
    • ovládání zobrazení částí obsahu a grafiky
    • vkládání nových dat do stránky bez znovu načtení stránky - AJAX
RSS